Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

piątek, 7 września 2012

cukinia i papryka - faszerowane

dawno temu próbowałam papryki faszerowanej ryżem. Pyszne to było!
Mnie dziś naszło na papryczkę właśnie, ale w środku nie było ryżu, tylko.. ;)

pierwsza papryczka:
odcinamy górę, robimy tzw. czapkę. Wycinamy środki, dokładnie myjemy.

Farsz:
serek wiejski, 200g, przyprawiamy: sól, pieprz, bazylia, oregano, koperek, najlepiej wszystko świeże.
Zmielona pierś kurczaka, podsmażona z cebulą na odrobinie oliwy. Sól, pieprz, majeranek.
Mieszamy serek i mięso, nakładamy do papryki, nakładamy "czapkę" i do pieca. 20 minut, 150stopni.

Mniam :)
 a cukinia, była taka:
cukinię myjemy, kroimy wzdłuż na ćwiartki. Łyżeczką wydrążamy środek, robiąc łódeczki.
Solimy.
Farsz:
mieloną pierś kurczaka (tę samą co dałam do papryczki) podsmażamy, dodajemy pomidory (puszka), sól, pieprz, słodką paprykę w proszku, lubczyk, otręby (sporo, by fajnie zagęścić, dałam żytnie). Farsz nakładamy do cukinii, sypiemy serem, zawijamy w folię spożywczą i do pieca na 15minut, 150 stopni.
Pyszne, kruche, zdrowe jedzonko!


Głowa mi dziś pęka. Nie wiem, czy to zmiana pogody się szykuje? U nas dziś 12 stopni, deszcz, wiatr, zero słońca. Od jutra podobno lepiej? Oby!
Fajnie, że dziś piątek, pierwszy tydzień szkoły za nami. Marzyliśmy o piątku, by dłużej posiedzieć, by dzieci nie gonić o 20 spać i by jutro pospać do 9 :)

Udanego weekendu!
Idę leżeć.

Pozdrawiam Was serdecznie i witam kolejnego obserwatora - Krzysztofa - pierwszy oficjalny mężczyzna w mych progach :)

Kama.

10 komentarzy:

  1. oo, przepis na farsz do cukinii bardzo mi się przyda! mamy ich zatrzęsienie w warzywniaku, dzięki!
    ps. dziękuję za nominację, jak zbiorę się w końcu w sobie , to zareaguję odpowiednio na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. skarbnico przepisów Ty moja!
    dzięĸi!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. PATISONY... nie jadłam! Muszę koniecznie spróbować :)

      Usuń
  4. czy Twoje dzieci jedzą te jarzynowe cudowności, czy tylko moje dziwolągi niejedzące warzyw? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie gotowe dania to głównie ja i mój K ;)
      ale dzieci chętnie podjadają pomidory, buraki, papryczkę, szczaw, ogórki... więc nie narzekam :)

      Usuń