Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

środa, 13 listopada 2013

CIASTO WŁOSKIE "KUBKOWE" Nigellissimy

Czy u Was też pochmurno, zimno i pada?
Nie ma to jak pyszne ciacho do kawki a reszta już nie ważna ;)

Przepis pochodzi od Nigellissimy, która ostatnio na TVN Style promuje Włochy i ich kuchnię. Tak to "stara" dobra Nigella ;)
Pierwszy raz robiłam ciasto z samą mąką ziemniaczaną, bez pszennej.
Jako miarka posłuży tutaj kubek po jogurcie naturalnym :) wszystkie składniki odmierzamy właśnie w nim :)


Składniki:

3 jaja
1 kubek jogurtu naturalnego, bez cukru, 0% tłuszczu, ok 180g
1 kubek oleju roślinnego
1 kubek cukru (w przepisie są 2, ale jest wtedy mega słodkie!)
2 łyżki esencji z wanilii lub cukier waniliowy
2 kubki mąki ziemniaczanej lub kukurydzianej

Białka oddzielamy od żółtek. Ubijamy, odstawiamy.
Żółtka ucieramy na puszystą masę. Dodajemy jogurt, cukier, nadal ucieramy.
Kolejno wanilię, olej a na koniec mąkę.

Ciasto powinno być gęste, puchate. Na koniec dodajemy 1/3 ubitych białek i energicznie mieszamy. Resztę białek dodajemy do ciasta bardzo delikatnie, tak aby było bardzo puszyste.

Blachę, najlepiej z kominem, szerokość 20cm, smarujemy grubo masłem.
Wylewamy ciasto.
Pieczemy przez 30minut w temperaturze 180 stopni.

Ciasto opada, ale to nic ;) górę przypudrujmy cukrem pudrem :)
Mniam!

7 komentarzy:

  1. z samej mąki ziemniaczanej jeszcze nie piekłam, zaciekawiłaś mnie, wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny, szybki w wykonaniu przepis - do spróbowania

    OdpowiedzUsuń
  3. jest tak ponuro, że nawet mnie ciągnie do cukru, a ty jak zwykle kusisz

    OdpowiedzUsuń
  4. zakalec mi wyszedł niestety :( tylko w kuchni piękny zapach się unosi
    a może za dużo tego oleju? Nie wiem co zrobiłam źle :(
    pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć! Może mąka? U mnie wyszło dobre, tylko opada mocno i trzeba robić je w małej formie, ewentualnie podwoić proporcje..
      Następnym razem wyjdzie dobre! :)

      Usuń
    2. dziękuję za odp :) a może temperatura za niska :) ja mam piekarnik bez termoobiegu
      P.S super blog i dobre przepisy. Ja tak mam pieczenie mi nie wychodzi ale sie nie poddam :)

      Usuń