Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

czwartek, 26 września 2013

ZUPA SEROWA z chrupiącymi grzankami z chleba

JESIEŃ.
Pada, wieje i jest tak nie przyjemnie!
Na takie klimaty, najlepsza, gorąca, pyszna zupa!

Przepis znalazłam w najnowszym numerze "Sielskiego życia".

Bulion warzywny, połączony z białym winem, serkiem topionym, cebulką i zaprawiony śmietaną tworzy pyszną zupę serową :) do tego chrupiące grzanki podsmażone na maśle i gotowe :)

fot. Kama
Składniki:
3 szklanki bulionu warzywnego
pół szklanki wina
2 łyżki mąki pszennej
200g serka topionego
1 cebula
50g masła
3/4 szklanki śmietany 18%
sól, pieprz, gałka muszkatołowa
4 kromki chleba

Cebulkę kroimy w drobną kostkę, szklimy na masełku.
Dodajemy szklankę bulionu, mąkę, energicznie mieszamy, by nie powstały grudki, uzupełniamy resztą bulionu. Wywar musi się zagotować. Wlewamy wino i tak gotujemy na malutkim ogniu 10 minut.
Następnie dodajemy serki, gdy się roztopią, dodajemy śmietanę. Gotujemy jeszcze 5 minut, przyprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową (3 szczypty).
Z chleba należy odkroić skórkę. Kromki kroimy w małą kostkę i smażymy na maśle na kolor złoty.
fot. Kama

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. zupy serowej jeszcze nie robiłam, zapowiada się ciekawie:) Pozdrawiam i zapraszam do siebie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pysznie wygląda! dzisiaj tak wietrznie i zimno, że przydałaby się taka zupka, hmmm mam nawet wino białe wytrawne..:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko świetnie, tylko co się znajduje w serkach topionych? Zrezygnowałam z nich podobnie jak z kostek "rosołowych".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajduje się, delikatnie mówiąc, świństwo ;)
      Jak we wszystkim (prawie) co zjadamy.
      Musiałam spróbować, bo kocham sery i muszę przyznać, że b. dobra!

      Usuń
    2. Kiedyś moja rodzinka zajadałam się serkami firmy H... jak doczytałam co tam w środku siedzi - nie jedzą już. Ciężko było, ale jakoś dali radę ;)

      Usuń
  4. Pysznie wygląda i na pewno smakuje. Zostało mi otwarte białe wino po imprezie, więc na pewno spróbuję.
    Polecam Ci też zrobić na rosole zupę cebbulową z białym winem, można też zaprawić ją odrobinę serkiem, albo zostawić czystą, a na koniec zrobić grzanki (ja robię je w piekarniku, bez tłuszczu) robię normalne kanapki z masłem i serem, kroję w kosteczki zapiekam, jak ostygną i zesztywnieją są chrupiące, a ser super się w zupie cebulowej ciągnie. Pozdrawiam ciepło i cieszę się, że opis naszej imprezy sprawił, że się zaśmiałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalio, właśnie podobny przepis na zupkę cebulową jest w aktualnym numerze "Sielskie życie" z tym, że chlebek z serkiem układa się w miseczce z zupką i zapieka razem. Wypróbuję w przyszłym tygodniu, na pewno :)

      Usuń