Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

sobota, 21 stycznia 2012

pizza Irenki :)

Przepis mam od Irenki, znowu przeraziły mnie drożdże, ale kolejny raz nie potrzebnie :)

Pyszne ciasto, mięciutkie, puszyste, raz dwa się wyrabia.

Składniki jak kto woli oczywiście. Nasza pizza była podzielona na 2 części, gdyż dzieci nie przepadają za "zielonym" - znaczy: oregano, bazylia - do tego zębiska długie :)
dominowała szynka, grillowane kawałeczki piersi kurczaka (wcześniej odpowiednio przyprawione), papryka, pieczarki i oczywiście ser. Duuuużo sera, mozarella :)




Ciasto:
40g drożdży rozpuszczamy w 1 szklance ciepłej wody, dodajemy łyżeczkę cukru i 4 łyżki mąki. Mieszamy, odstawiamy do wyrośnięcia - ok 15 minut.

Potem do miski wrzucamy pół kg mąki, łyżeczkę soli, 2 łyżki oleju i zaczyn.
Wyrabiamy ciasto.

Wykładamy na blachę (na papier do pieczenia), użyłam tej firmowej z piekarnika.
Ciasto posmarowałam ulubionym ketchupem, potem układałam składniki.



oczywiście ser, dużo sera! :)



Do pieca na 10 minut, temperatura 200 stopni :)

1 komentarz: