Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

piątek, 26 lipca 2013

Rafaello!

Mięciutkie, słodkie, kremowe.
Z dużą ilość płatków migdałowych i kokosa.
Na mięciutkim biszkopcie.

Ciasto, które kocha moja Dianka :***

Palce lizać :)
Biszkopt:

7 jaj
1 szklanka mąki pszennej
1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Żółtka oddzielamy od białek, które ubijamy na sztywną piankę.
Dodajemy powoli cukier, miksujemy.
Kolejno żółtka i na końcu mąkę z proszkiem do pieczenia.

Pieczemy ok 30 minut w temp. 180 stopni.

Krem:
750ml śmietany 30%
1 biała czekolada, 100g
płatki migdałowe 200g
wiórki kokosowe 150g
1 łyżka wódki lub rumu

Gdy biszkopt wystygnie, skubiemy delikatnie jego wierzchnią warstwę, rozdrabniamy.
Kroimy na 2 części.

Rozpuszczamy w kąpieli wodnej czekoladę. Studzimy.

Śmietanę ubijamy, dodajemy pokruszone ciasto, zimną czekoladę, alkohol oraz płatki migdałowe.
Mieszamy. Wykładamy na pierwszy blat ciasta, przykrywamy biszkoptem i kolejną warstwę kremu wykładamy na górę. Obsypujemy wiórkami kokosowymi.

Chłodzimy a potem to już tylko się delektujemy :)
Dobrego weekendu!
Ze słońcem, którego u nas nadal brak! :)

10 komentarzy:

  1. Ciasto kokosowe to coś dla mojego Męża, smakowałoby mu bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Upiekłam ciasto z porzeczkami . Szybkie i rewelacyjne w smaku - miekkie i lekko wilgotne , nie przesusza się . Gościom smakowało. Za drugim podejsciem dałam wiśnie . Dzięki dobra kobieto. pozdrawiam. iwka

    OdpowiedzUsuń
  3. I to jest myśl na dzisiejszy deszczowy dzień, po wczorajszych nieziemskich upałach. A wiesz, że na sobotniej imprezie Twoja sałatka z brokułem kurczakiem i ryżem - została nr 1? Wiedziałam, że jak już wypróbuje Twój przepis to będzie strzał w 10tkę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rany boskie, jakie piękne ciacho! Gdyby mi ktoś to upiekł... Sama nie lubię , jakoś mi nie wychodzi nic, oprócz genialnego sernika, ale ile można?

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekę już drugie ciasto z Twojego przepisu. "Oczy carycy" wyszły wspaniale! Pyszne i bogate w wyglądzie. Czuję z kolei, że "rafaello" będzie niebiańskie... Dziękuję! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. A mi po dodaniu czekolady, smietana sie zwazyla :( cos zrobilam nie tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy czekolada była chłodna?
      Czasem to śmietana niestety wszystko psuje.. wiele razy zdarzyło mi się, że się nie ubijała lub właśnie robiły się grudy. Proszę spróbować jeszcze raz, na pewno się uda!
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Hey :) chce zrobic ciasto, tylko sie zastanawiam to jest przepius na normalna blache czy mniejsza?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń