Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

wtorek, 6 grudnia 2011

baba ziemniaczana, jogo & ogóras kiszony

Bardzo lubię ziemniaki. Od zwykłych gotowanych z koperkiem po frytki, kluski, kopytka, placki ziemniaczane aż po babkę ziemniaczaną zwaną też kartoflakiem :)

Jolcia, for ju!

Szykujemy:

cebulkę


Cebulkę smażymy na oleju, długo, by była bardzo miękka, potem odcedzamy na durszlaku by pozbyć się tłuszczu ;) to samo robimy z kiełbaską.
Ziemniaczki ścieramy.





wszystko mieszamy, dodajemy jaja, trochę mąki, sól, pieprz, ja daję świeżo mielony, kolorowy - zielony, czarny i czerwony.









do pieca na 1,5 godzinki,

potem jogo, ogóras kiszony, oczywiście własnej roboty, mleczko i zajadamy :)







Smacznego!

6 komentarzy:

  1. a czy ja mogę bardzo ładnie poprosić o proporcje?:) takie ogólne :) bo ślinka kapie na klawiaturę, a chciałabym, żeby babeczka nie była ani zbyt sypka, ani zbyt mokra.

    OdpowiedzUsuń
  2. 2 cebule, 3 jajka, 3 łyżki mąki, 3 pętka kiełbasy, ziemniaków ok 2kg - większa porcja na 7 osobową rodzinkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukałam przepisu na to, bo mi opowiedziano i w końcu znalazłam! :-)

    OdpowiedzUsuń