Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

piątek, 27 września 2013

domowa KONSERWA, pyszna i zdrowa

Kupujecie czasem konserwy? Ale takie gdzie nie ma w składzie mega tłuszczu, skór i innego świństwa? My tak, mamy jedną sprawdzoną firmę i podjadamy :)
Ostatnio Stula pisze do mnie wiadomość, że próbowała świetnego mięska ze słoja, domowej roboty, coś jak konserwa właśnie :) oczywiście od razu zrobiła (mamy ten sam "problem", że jak coś nam posmakuje to musimy zaraz to wypróbować) i przysłała mi przepis.

Mięsko jest przepyszne! Mięciutkie, pachnące majerankiem, lubczykiem, pyszne!
fot. Kama


Składniki:
1 kg łopatki wieprzowej, zmielonej
3 łyżki majeranku
3 łyżki lubczyku lub pietruszki
sól - próbujcie, nie może być mocno słone, ja dałam 1 płaską łyżkę

Mięsko dokładnie mieszamy z przyprawami. Wkładamy do słoi, wypełniamy je do 3/4 wysokości.
fot. Kama
Słoiczki zakręcamy, wstawiamy do gara z wodą i gotujemy godzinę.
Studzimy.
Kolejny raz gotujemy godzinę.
Na górze wytworzy nam się tłuszcz a na dole galaretka.
Smacznego!
fot. Kama

16 komentarzy:

  1. fajny ciekawy przepis warto sprobowa ale nie trzeba wiecej przypraw np pieprzu albo dodac cebulki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez cebulki, pieprz można dodać, uwierz, jest pyszne!
      Przyprawy nadają taki aromat... mniam :)

      Usuń
    2. napewno sprobuje :)

      Usuń
  2. Ja też, bo mimo mojej ostatnio miesowstrętności, czasem muszę...
    Pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
  3. A jaką macie tę sprawdzoną firmę?
    yasuko

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę spróbować, moim mięsożercom pewnie by smakowała!

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę żeś narobiła mi smaku, przy najbliższej okazji, wykorzystam! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak robiła moja mama, tylko że ona mięso zapiekała w słoikach, jedno mielone, jedno w dużych kawałkach, ale z potrzeby, bo kiedyś nie było w domu lodówki; i było to pyszne, jak piszesz, z galaretką i tłuszczykiem; ja mam mały szynkowar, robię czasami takie domowe mięsa, drobiowe też; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się ten przepis podoba tylko się zastanawiam jak później wyjąć takie mięsko. Da się w jednym kawałku czy łyżką trzeba? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Da się, da ;) wystarczy nożykiem dookoła podważyć i fajnie wychodzi :)

      Usuń
  8. po niedzieli wypróbuję.
    Ja ostatnio cały czas piekę w rękawie albo gotuję mięsko do kanapek - świetna sprawa i już nie kupuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadam świń. Z wołowiny tak samo robić?

    OdpowiedzUsuń