Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

poniedziałek, 26 sierpnia 2013

powidła śliwkowe z cynamonem i nutką pomarańczy

Witajcie!
Chcę Was zachęcić do spróbowania dżemu ze śliwek z dodatkiem cynamonu i pomarańczy.

Potrzebujemy ok 1,5 kg śliwek, cynamon, pomarańczę oraz cukier.

Śliwki należy umyć, usunąć pestki. Wrzucamy do szerokiego garnka z grubym dnem.
Dodajemy sok z pomarańczy oraz otartą skórkę. Wcześniej należy owoc dokładnie wyszorować i sparzyć wrzątkiem.
Smażymy śliwki, dosyć często mieszając. Dodajemy cukier, wszystko zależy od śliwek, jeśli są kwaśne, wiadomo, dodajemy tyle, by było ok :) gdy powidła będą już gęste dodajemy cynamon. Dałam 3 łyżeczki.
Odstawiamy do wystygnięcia na całą noc.
Przed włożeniem do słoi, powidła należy podgrzać, by odparował sok. Jeśli są gęste nie ma takiej potrzeby.
Pasteryzujemy 10minut.
Pyszniutkie :)

Zdjęcia końcowego nie mam, gdyż słoiki raz dwa wylądowały w piwnicy ;)
Mam za to uwiecznionego Pomocnika ze śliwkami w roli głównej :)

Pozdrowienia!

4 komentarze:

  1. zawsze robiłam powidła bez cynamonu, ale w tym roku dodam go z ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniammmm...miedzy dwoma malinowymi wpisami znalazlam cos dla mnie, powidla sliwkowe! I to z cynamonem i pomarancza! Wow! To musi byc prawdziwa bomba!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem, nie przepadasz za malinami ;)
      A śliwki w tym połączeniu - pychotka :)

      Usuń