Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

wtorek, 15 października 2013

MAKARON RYŻOWY, KURCZAK W IMBIRZE I CHRUPIĄCY BROKUŁ

Witajcie!
Przez weekend nadrabiałam zaległości w tv (ze względu na moją chwilową nieobecność w PL ;) oczywiście rządził kanał z programami kulinarnymi. Wpadłam do Gordona Ramsay'a ;) gotował tę oto smakowitość!

Makaron ryżowy (przepyszny!), chrupiąca pierś z kurczaka, równie chrupiący brokuł i odrobina jaja.
Wszystko szykujemy w mojej ulubionej patelni WOK. Kocham ją! Jest idealna! :) Jeśli nie macie woka, zwykła patelnia będzie równie dobra :)
Jest to idealne danie na kolację z przyjaciółmi :) do tego winko i nic więcej nie trzeba :) taka porcja spokojnie wystarczy dla 4 osób.

Składniki:
makaron ryżowy 200g
brokuł mały lub pół dużego
pierś kurczaka
2 jaja
1 cm imbiru, obranego, skrojonego w kosteczkę
2 ząbki czosnku, skrojonego w paseczki
sól, pieprz
3 łyżki sosu sojowego
oliwa z oliwek
sok z limonki

Wykonanie:
Makaron wkładamy do głębokiej miski, zalewamy wrzątkiem, odstawiamy na 15 minut.
Pierś kroimy w cieniutkie paseczki.
Brokuła myjemy, kroimy w cienkie paski.

W woku rozgrzewamy odrobinę oliwy.
Wrzucamy czosnek, niech się zarumieni, potem imbir.
Następnie dodajemy kurczaka, sól, pieprz, energicznie smażymy na kolor złoty, niech będzie chrupki. Dodajemy sos sojowy, chwilkę smażymy i dorzucamy brokuła.
Wszystko razem smażymy jakieś 4 minutki.
Przekładamy do miski.
Odsączamy makaron.
Patelnię wycieramy ręcznikiem papierowym i znowu lejemy odrobinę oliwy.
Wrzucamy 2 jaja, doprawiamy solą, pieprzem, smażymy jak na jajecznicę, ale niech jajka za mocno się nie zetną.
Dodajemy makaron.
Mieszamy. Na koniec wrzucamy mięso i brokuła, chwilę smażymy.
Już na talerzu skrapiamy sokiem z limonki :)

W oryginalnym przepisie nie było imbiru, ale wg mnie fajnie się komponuje :)
Smacznego!

Serdeczne dzięki za odwiedziny! Witam gorąco nowych obserwatorów, bardzo mi miło Was tutaj gościć :)

Pozdrowienia!

9 komentarzy:

  1. Makaron chiński uwielbiam, jem go nawet w rosole

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli smakuje tak jak wygląda to ja chcę to natychmiast zjeść!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo apetyczne danie, lubię taki makaron, jest taki delikatny!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam ten odcinek Gordona ;) Ja bardzo lubię makaron ryżowy, ale mój Wojtek kręci nosem .

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie jedzenie i makaron ryżowy też.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam! Od czasu do czasu zaglądam na Pani blog. Ten przepis mnie zainteresował. Jednak prosze o podpowiedź jaki sos sojowy jest potrzebny? Ja w domu nie mam żadnego więc chciałabym kupic dobry.
    Jeszcze pytanie o imbir. Czy może być długo przechowywany np. w lodówce?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń