Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

środa, 11 września 2013

kołpaki w sosie śmietanowym

Witajcie :)

Ostatnia wyprawa na grzyby do Puszczy Piskiej udana!
Zebrałam głównie kołpaki, ale trafiały się również piękne podgrzybki :)

Kołpaki głównie zrobiłam w occie.
Prym jednak wiodą duszone z cebulką i ze śmietaną :)
Należy je dokładnie umyć, oczyścić, wrzucić na patelnię bez oleju ani wody, gdyż mają w sobie tyle wody, że minimum 40 minut dusimy je najpierw, by odparowała.

Gdy woda odparuje dodajemy masło, skrojona cebulkę, solimy, pieprzymy. Dusimy na małym ogniu jakieś 15 minut :)
Doskonały sos do mięs, klusek śląskich, które to robiłam w zeszły weekend ;)
A lada dzień znowu idę w las!

15 komentarzy:

  1. Piękny ten las...
    A grzyby wyglądają przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny :)
      Grzybki naprawdę przepyszne, aż wstyd, że dopiero teraz spróbowałam w takiej postaci :)

      Usuń
  2. Nie wiem, czy Wiesz, że w wielu regionach Polski kołpaki są w ogóle nie znane i traktowane jako grzyby niejadalne. Mnie to cieszy, bo np. w okolichach Iławy, u moich rodziców nikt ich nie zbiera i wszystko zostaje dla nas ;-) Zazdroszczę Ci zbierania grzybów i chodzenia po lesie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem! My kiedyś ich nie zbieraliśmy :) są jak dla mnie doskonałe, idealne do octu a w śmietanie.. przepyszne :)

      Usuń
  3. och zazdroszczę;) ja to tylko pieczarki w sklepie umiem znaleźć ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś rozpoznawałam tylko kurki i maślaki ;)

      Usuń
  4. Znamy kołpaczki i u nas, to smaczne, mięsiste grzyby; nie przepadam za marynowanymi grzybkami, ale w sosie śmietanowym pochłonę wszystko; zaraz odpiszę sobie przepis na drożdżowe ciasto, upiekę je przy okazji pieczenia chleba w piecu; Kamo, czy mogę prosić Cię raz jeszcze o kluczyk do swojego bloga? nie potrafię odnaleźć go w poczcie; serdeczności ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj w śmietanie są rewelacyjne!
      Wysłałam maila odnośnie wejścia na blog, udało się?
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  5. nie lubię grzybów, ale zdjęcia aż pachną :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej,
    grzybki wyglądają apetycznie :)
    Kurcze nawet nie wiedziałam, że istnieją takie grzybki jak kołpaki.
    Mi to one wygladają na niejadalne dlatego pewnie w lesie mijam ich sporo a nawet nie zwracam na nie uwagi :)
    Kurcze... kołpaki...hmmm człowiek uczy sie całe życie hehehe :) :) :)

    Pozdrawiam
    Kasia
    http://kasinkowe-gotowanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest ich ogromna ilość w lesie :) nie wszyscy zbierają ;) w sumie dobrze, więcej dla nas haha

      Usuń
  7. W sosie śmietanowym, ale nigdzie nie ma mowy o śmietanie. W którym momencie ją dodać i w jakich proporcjach?

    OdpowiedzUsuń
  8. Śmietankę dodajemy wg uznania :-) jeśli chcesz lekko zabielić dodaj łyżkę jeśli na bogato to i ze 3 :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie to najlepsze grzybki

    OdpowiedzUsuń