Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

poniedziałek, 11 listopada 2013

MEGA MEGA CZEKOLADOWE CIASTO

Przepis pochodzi z programu PYSZNE 25, którego autorką jest p. Ania Starmach.
Ciasto jest mega czekoladowe!
W oryginale w formie babeczek z dodatkiem chilli, jednak nie dodałam, bo bałam się, że nie posmakuje dzieciom a to głównie dla nich ta delicja :)
Ciasto jest bardzo aromatyczne, ciężkie i mokre. Robiłam z podwójnej porcji a następnym razem zrobię w formie babeczek, ale właśnie z chilli :)
Zostałam właścicielką książki p. Ani, więc będę serwować jej smaczne dania. Są pyszne, proste, szybkie w wykonaniu, praktyczne i tanie :)

Składniki:
2 jaja
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
100g czekolady mlecznej
100g czekolady gorzkiej
100g masła
1,5 szklanki maślanki
3/4 szklanki cukru
2 łyżki kakao
opcja z chilli - 1 łyżeczka
Do miski wrzucamy wszystkie składniki suche: mąkę, kakao, proszek do pieczenia, cukier.
Do drugiej miski roztrzepane jaja, maślankę, roztopione chłodne masło.
Mieszamy wszystko razem, łyżką. Dodajemy pokrojoną czekoladę, nie musi być drobno.

Pieczemy ok 40 minut 2 temperaturze 180 stopni do tzw. suchego patyczka.

Polewa czekoladowa:
60g masła
2 łyżki mleka
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki kakao

Masło rozpuszczamy z mlekiem, dodajemy cukier, kakao, mieszamy, wylewamy na jeszcze ciepłe ciasto.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. jak mega czekoladowe, to już je uwielbiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Ania, kiedys wspomniala, ze uwielbia czekolade:) Zreszta jak tu sie oprzec tak pysznie wygladajacemu ciachu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wczoraj patrzyłam i czytałam; na zdjęciu widać, że jest wigotne i ciężkie, mój mąż uwielbia takie, jak piekę babkę, to modli się, żeby wyszedł mi zakalec, co nie zawsze się udaje; zrobię takie na święta, zresztą często sięgam do Twoich przepisów, wypróbowanych, smacznych i niewydziwianych; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń