Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

piątek, 13 września 2013

kaszanka pod kołderką cebulkowo-jabłkowo-cynamonową z puree ziemniaczanym

Narobiła mi smaka moja mama na właśnie to danie.
Dzwoni i mówi: musisz spróbować, pychota! :)
Tak więc spróbowałam ;)

Kaszanka podsmażona na OLIWIE CZOSNKOWEJ.
Na niej uprażona cebulka z białym pieprzem, solą, kawałkami jabłuszka i zamieszana z cynamonem. Ale połączenie!
Puree ziemniaczane, czyli gotowane, tłuczone ziemniaczki, gałka muszkatołowa, mleko i masełko..

Kaszankę kroimy w plastry. Obsmażamy na oliwie czosnkowej.
2 duże cebule kroimy w krążki, doprawiamy solą i pieprzem; dusimy również na tej samej oliwie, dodajemy pokrojone w kostkę 2 średnie jabłka. Dusimy aż zmiękną i dodajemy łyżeczkę cynamonu.

Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie. Odcedzamy, dodajemy 2 łyżki masła, pół szklanki mleka, 4 szczypty białego pieprzu, 3 szczypty gałki muszkatołowej, tłuczemy na gładką masę.

Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Rety, jaka się zrobiłam głodna :))
    Wygląda to pysznie.
    Buziak,
    yasuko

    OdpowiedzUsuń
  2. u nas to krupniok ;) i jadłam w sobotę na urodzinach u teściowej krupnika/kaszankę z grilla , polecam bo jest bardzo dobra

    OdpowiedzUsuń
  3. O jeżuniu!
    Uwielbiam kaszankę, ale w takim wydaniu jeszcze nie jadłam, muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń