Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

czwartek, 14 czerwca 2012

pierożki z truskawkami!

Sezon na truskawki w pełni. Podczytuję moje ulubione blogi a w nich nic o pierogach z truskawkami!
Okazuje się, że Edzi lepi namiętnie, R. wałkuje ciasto - ale cicho sza! Nie piśnie słówka! 150 sztuk! Robią za jednym zamachem taką porcję!
Ja to przy nich o taka malutka! Moich wyszło zaledwie 60, ale były pyszne!!!



 Przepis na ciasto:
4 szklanki mąki
1 jajo
1 szklanka gorącej wody
1 łyżeczka oleju
3/4 łyżeczki soli

Zagniatamy ciasto, wykrawamy koła, wkładamy truskaweczki, zalepiamy, gotujemy ok 2 minut od momentu zagotowania i pilnujemy by nam nie przywarły do dna gara :) potem jeszcze tylko słodka śmietanka i szamiemy :)))
Więcej fotek dodam jutro, dziś nie dam rady, bo net chodzi beznadziejnie!!!
Uroki wioski...

Spokojnej nocki!

11 komentarzy:

  1. ojjj, takie domowe pierożki są najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione pierożki to właśnie z truskawkami (no i jeszcze z jagodami)...ale mam smaka...jutro na obiad obowiązkowo pierogi...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj kocham też z jagodami! Mam 2 krzaczki jagódek kamczackich, więc nie długo kolejne lepienie pierożków :)
      Czekam na Twoje dzieło, rozgościłam się już u Ciebie :)

      Usuń
  3. To smak dzieciństwa, sama nie robię, a zresztą nie mam truskawek.
    Ale zjadłabym, oj tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gaju, tyle u Ciebie "zieleńca" a nie ma truskawek? Myślę, że warto posadzić choć kilka krzaczków - są pyszne, tak słodkie, że.... rozpływają się w ustach!

      Usuń
  4. Jedne z naszych ulubionych i do tego jeszcze odrobina śmietanki z miodem :) oj pycha :):):) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj zgadza się :) ...przy pierogach rusza mega maszyna niezastąpiony Romeo, no ale jeśli nie chce się kupnych to trzeba pomagać ;)...Kami jak dobijesz z brygadą do 7 ...to i pierożków będzie 150

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do 7 powiadasz Edi... na razie to ja dziękuję za moją 4 :)

      Usuń
  6. Mniammm...pierogi z truskawkami i ze smietana! Moja mamuska w sezonie truskawkowym lepi ilosci przemyslowe...a ja jestem tak daleko...:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Kachna, nie ma to jak u mamy, prawda? Wsiadaj w samolot i fruuuuuu do Polandii! :)

    OdpowiedzUsuń