Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

poniedziałek, 9 grudnia 2013

PIEROGI Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI

Kolejna propozycja podania pierogów, tym razem z kapustą i grzybami.
Robiłam je już wcześniej, tzn nie z tego przepisu, wtedy to mieliłam kapustę, smażyłam ją tylko raz (też wyszły pyszne, przepis tutaj), ale tym razem farsz dusiłam aż 3 dni!
Przepis podejrzałam u p. Izy, klik uwierzcie, farsz jest idealny.
Nie mielimy go, tylko wcześniej siekamy kapustę i grzyby, potem pięknie miękną i są bardzo smaczne :)

Składniki na 25-30 pierożków:
pół kg kapusty kiszonej
pół litra grzybów suszonych (u mnie borowiki, podgrzybki)
1 cebula
1 jabłko
1 łyżka cukru
sól, pieprz czarny, ziołowy
liść laurowy, ziele angielskie
ziarna jałowca, rozgniecione

Grzyby zalewamy wrzątkiem, dodajemy liść laurowy, ziele angielskie, gotujemy 30minut, odsączamy (nie wylewamy wywaru). Grzyby drobno siekamy.
Cebulę kroimy w cienkie paseczki na oleju aż będzie złota.
Jabłko obieramy ze skórki, trzemy na tarce o grubych oczkach
Cukier wrzucamy na gorącą patelnię, smażymy na karmel.
Kapustę kroimy drobno, wkładamy do garnka, dodajemy grzyby, zalewamy wywarem z grzybów, dodajemy cebulę, cukier, przyprawy, dusimy, ok 1.5 godziny. Studzimy.
Kolejnego dnia znowu dusimy 1,5 godziny (pilnujemy, by się nie przypaliła).
Trzeciego dnia tak samo.
Studzimy, odstawiamy.

PRZEPIS NA CIASTO O TUTAJ

Smakowity kąsek :)


Zapraszam do akcji Durszlaka:

1 komentarz:

  1. Robię pierogi, ale nie dodawałam do farszu jabłka. Przepis brzmi niezwykle smakowicie. na pewno kiedyś skorzystam.
    Pozdrówka!:)

    OdpowiedzUsuń