Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

środa, 21 grudnia 2011

pierogi i uszka, grzyby i kapustka

Kończę dzisiejszy dzień pierogami i uszkami,
farsz to pieczarki, cebulka i kapusta kiszona.

W pierwszej kolejności przygotowałam farsz.

1,5 kg pieczarek usmażyłam z 2 dużymi cebulami, pieczarki kroiłam w ćwiartki, by było szybciej, potem zmieliłam wszystko. Oczywiście dodałam do smaku sól i pieprz oraz jedno jajo.

Kapustkę podsmażyłam na wodzie, dodałam kminek, zmieliłam.
Wymieszałam z pieczarkami. Trochę farszu pieczarkowego zostawiłam do uszek oraz do pierogów z samymi pieczarkami.

Ciasto na pierogi:

3 szklanki mąki
1 szklanka gorącej wody
1 jajo
1,4 łyżeczki soki
1 łyżeczka oleju

wszystko zagniatamy. Ciasto jest bardzo mięciutkie i puszyste.
Wykrawamy koła, nakładamy farsz, zalepiamy i gotowe :)








Ciasto na uszka:
1kg mąki
pół litra gorącej wody
pół łyżeczki soli
łyżka oleju

zagniatamy ciasto, wałkujemy, wykrawamy koła wielkości koła, średnica 5cm.
Nakładamy farsz, zalepiamy jak pierożki, boki zawijamy. Gotujemy 4 minutki.



długi i owocny dzień :)


aaaa.....

pada śnieg!

2 komentarze:

  1. Kamila, jesteś królową kuchni i tytanem pracy, i wulkanem energii, i optymizmu :)!!!! (żebym ja miała takiego pałera...mam tylko czasami:) ) Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu, ile komplementów, kochana, dziękuję, ale chyba troszkę przesadzasz ;)
    Również życzę spokojnych, pogodnych świąt i mnóstwo prezentów! Buziaki dla J&M :*

    OdpowiedzUsuń