Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

niedziela, 4 marca 2012

zaczynamy projekt Murarka

Kokony przyjechały,
domek zrobiony,
tutki gotowe,
zaczynamy :o)

Kokony zamówiłam od tego hodowcy
Domek zrobił K. - głównie płyta OSB, wysiadła nam piła, więc robił to piłą ręczną ;o)
domku nie malujemy, niech pszczółki mieszkają w eco warunkach :o)




































Rurki pocięte na długość15-20cm. Z jednej strony zasklepione błotem. Powiązane sznurem.























Domek wystawiony pod drewutnią (na razie), ściana południowo wschodnia, pudełeczko z kokonami wstawione tuż przy materiale gniazdowym, zamknięte w pudełku a w pokrywce zrobione 2 dziurki 2cm by larwy mogły sobie wyjść :o) na zewnątrz domku trzeba zamontować siatkę, by ptaszki nie wyjadły nam pszczółek :o)

To zaczynam. Będę regularnie pisała co tam słychać u naszych nowych lokatorów. Mam nadzieję, że nam się uda i pszczółki się wylęgną :) kwitną już u nas przebiśniegi, krokusy a przy jeziorze jakieś leśne kwiaty (nie znam nazwy) - będą miały co robić :o)
Czytałam na forum hodowców wszelkich owadów latających, że jak już pszczoły się wylęgną to można godzinami siedzieć i obserwować ich pracę :o) nie mogę się doczekać!

Wystawiliśmy domek dziś rano, pięknie świeciło słoneczko, wypiliśmy kawkę na dworze no i obowiązkowo rurka :o)

Pozdrawiam!

13 komentarzy:

  1. Śliczny domek! I pomysł z błotem- zaskakujący :-)
    U nas jeszcze nic nie kwitnie :-( więc nasze pszczółki jeszcze śpią... Daj znać jak zaczną się wylęgać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę na bieżąco zdawać relację :o) A wy czym zasklepialiście rurki?

      Usuń
  2. Jestem pełna podziwu, dla twoich poczynań i pomysłów .Ciekawe czym nas jeszcze zaskoczysz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edi, w planie mam jeszcze kozy i owce :o)

      Usuń
  3. jestem pełna podziwu dla Twego zapału i pomysłów :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie tylko moja praca ;o) K. zbudował domek, razem działamy w tym naszym wioskowym świecie ;o)

      Usuń
    2. to jestem pełna podziwu dla Waszego zapału i pomysłów :))))

      Usuń
  4. Trzymam mooocno kciuki za ten projekt! I będę śledzić postępy :D Efka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Efka! To Ty MMowa koleżanko???

      Usuń
    2. Jam jest! Tylko, z braku odpowiedniego konta, przebrałam się za własną córkę :D

      Usuń
    3. Witaj Efcia, fajnie, że zajrzałaś!

      Usuń
  5. Ale fajny ten domek! No to murareczki beda teraz mialy swoje "cztery katy" a my bedziemy je obserwowac...jednym slowem - pszczelarski big brother!:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozwaliłaś mnie tym Wielkim Bratem :o) a tak na marginesie to niektórzy wstawiają kamerki do uli, gniazd bocianów do budek dla ptaków i obserwują ich codzienne życie :o)

      Usuń