Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

czwartek, 3 października 2013

RACUCHY DROŻDŻOWE Z JABŁKAMI, przepis II

Mięciuchne racuszki z dodatkiem jabłek to jest to!
 Z tego przepisu skorzystałam pierwszy raz, ale już wiem, że nie raz do niego wrócę :)

Składniki:
3 szklanki mąki pszennej
1 jajo
50g drożdży świeżych
szczypta soli
2 łyżki cukru
1,5 szklanki mleka
2 jabłka (opcjonalnie)

Mąkę wsypujemy do miski, robimy dołek, wrzucamy tam pokruszone drożdże, cukier i zalewamy ciepłym mlekiem (pół szklanki). Przykrywamy, odstawiamy do wyrośnięcia.
Potem dodajemy sól, jajo i resztę mleka (ciepłego). Mieszamy wszystko drewnianą łyżką i odstawiamy do napuszenia, jakieś 1,5 godziny.

Smażymy na rozgrzanym oleju, często przewracając, by się nie przypiekły. Usmażone racuchy odsączamy na papierze, by pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Pychota! Przepis podejrzałam na stronie MOJE WYPIEKI tam racuchy są bez jabłek i podobno doskonale smakują z marmoladą czy też czekoladą ;) na pewno wypróbuję :)
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Dawno ich nie robilam:)pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio szukałam przepisu na racuchy , więc wiem co będę robiła w poniedziałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak Babcine:) powrót do wspomnień z dzieciństwa, aż łezka się w oku kręci...

    OdpowiedzUsuń
  4. Już wiem co jutro będzie na obiad:) Zapraszam na sezamowe ciasto: http://domowe-wypieki.com/ciasto-sezamowe-z-gruszkami/

    OdpowiedzUsuń
  5. ale mi smaku narobiłaś. Już wiem, co zaraz będę robić!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudownie wyglądają... na obiad idealne:) Nie robiłam jeszcze racuchów drożdżowych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O taki przepis mi chodziło na racuchy :-)
    Wypróbuję na pewno :-)

    OdpowiedzUsuń