Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

niedziela, 15 września 2013

sałatka a'la Cezar ze szpinakiem, boczkiem i kurczakiem

Sałatka trochę różni się od tradycyjnej sałatki CEZAR głównie tym, że nie dodajemy sałaty rzymskiej a sałatę lodową i szpinak. Grzanki zamieniłam na pełnoziarniste, ale można też dodać tradycyjne z białego pieczywa.

Smakowity kąsek!
Składniki:
pół główki sałaty lodowej
150g szpinaku, najlepiej młodego, typu Baby
100g boczku wędzonego
pierś kurczaka
100g twardego żółtego sera
3 kromki pieczywa

Sałatę kroimy, mieszamy ze szpinakiem.
Pierś kurczaka kroimy na paski, doprawiamy solą, pieprzem, tymiankiem (1łyżeczka), sokiem z połowy cytryny. Obsmażamy na kolor złoty.
Boczek również obsmażamy, układamy na ręczniku papierowym, by odsączyć tłuszcz.
Pieczywo (wykorzystałam żytnie ze słonecznikiem), kroimy w drobną kostkę (bez skórek), obsmażamy chwilkę na oliwie.
Mięsko układamy na szpinaku i sałacie, obsypujemy grzankami i na górę dajemy potarkowany ser.
Polewamy dipem musztardowym.

1łyżka musztardy
100g jogurtu naturalnego
sól, pieprz
odrobina oliwy czosnkowej
dokładnie mieszamy składniki i gotowe.


Smacznego! :)

6 komentarzy:

  1. wow! jaka apetyczna! aż ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zjadłam wszystko oprócz szpinaku.
      Nie przepadam ;)

      Usuń
  2. a ja się dzisiaj nie będę zachwycała ;p nie lubię (delikatnie mówiąc) szpinaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To tak jak ja ;) albo nie umiem przyprawić, albo zwyczajnie nam razem nie po drodze ;) ale ciągle go próbuję z myślą, że jednak mi posmakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. http://polki.pl/kuchnia_salatki_przepis.html?cbr_id=10115 Przepis Ani Stelmach

    OdpowiedzUsuń