Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

poniedziałek, 18 listopada 2013

PIEROŻKI Z KASZĄ JAGLANĄ, GRZYBAMI I CEBULKĄ

Palce lizać!
Przepyszne, delikatne ciasto a w środku kasza jaglana, suszone grzyby i cebulka.

Składniki:
200g kaszy jaglanej, 2 woreczki
3 duże cebule
200g grzybów suszonych u mnie podgrzybki

Kaszę gotujemy wg przepisu na opakowaniu.
Cebulkę kroimy drobno, smażymy na maśle, aż się zeszkli.
Grzyby zalewamy wrzątkiem, odcedzamy.
Grzyby i cebulkę drobno siekamy lub blendujemy.
Wszystkie składniki dobrze mieszamy, doprawiamy solą, pieprzem.

Tutaj przepis na ciasto.

Formujemy tradycyjne pierożki.
Gotujemy 5 minut we wrzącej, osolonej wodzie.

Do miski wrzucamy łyżeczkę masła, solimy, pieprzymy. Wkładamy gorące pierożki, ok 6 sztuk, mieszamy delikatnie i zajadamy!
Jeśli chcecie zostawić pierożki na kolejny dzień a nie chcecie, by się skleiły, tuż po ugotowaniu przelejcie je zimną wodą :)

SMACZNEGO!

12 komentarzy:

  1. Pyszne, tez podobne robie, ale u mnie jeszcze troszke bialego sera dodaje...polecam, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, szukałam czegoś na piątek... A mogę dać pieczarki zamiast suszonych grzybków?

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie moze spróbuje mam suszone grzybki :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha, pierogi chętnie jemy:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie one tradycyjne, jak mają taką śliczną falbankę; nie umiem jej zrobić; pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W necie jest kilka filmików, gdzie pokazują jak zrobić taką fajową falbankę - prościzna! :)

      Usuń
  6. Ja ostatnio zwarjowałam na punkcie kaszy jaglanej, więc napewno spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj uwielbiam takie pierozki! Tez ostatnio z kasza jaglana robilam, sa pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  8. ooo też tak zawijam pierogi :)
    za przepis dziękuję :) będą to kolejne zaraz po pierogach z kaszą gryczaną i twarogiem lubiane pierogi :)
    ps. nie wpuściło mnie na Twojego bloga :(
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie te pierożki pyszne odgrzewane na masełku!!! ;)

      Już wysyłam zaproszenie ;)

      Usuń