Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

niedziela, 16 września 2012

imieninowo, lajtowo...

Zjechali.
Wszyscy.
Cudnie.
Długo czekaliśmy, by się spotkać w takim składzie. Każdy tak zajęty, praca, dzieci. Dzięki kochani, że nam się udało :)

Wieczór pełen niespodzianek ;) dobra muzyka, jedzonko no i towarzystwo ;)
A cóż w menu?
Pieczony kurczaczek, kotleciki mielone i nowość na moim stole: karkówka zapiekana z kiszoną kapustą :) jeśli ktoś lubi połączenie kwaśnej kapusty, mięciutkiej, aromatycznej i przede wszystkim zdrowej z pieczonym i delikatnym mięskiem, będzie mu smakowało :)
Mięsko przyprawiamy jak lubimy, smażymy w jajku i bułce tartej. W naczyniu układamy grubą warstwę kapusty kiszonej na to usmażone wcześniej mięsko i znowu kapustka. Zapiekamy ok godziny. Doskonałe :) można próbować z różnymi mięskami, jadłam już ze schabem, piersią kurczaka, ale przyznam, że jak dla mnie karkówka najsmaczniejsza :) nie mam foto, gdyż nie zdążyłam zrobić ;)

Brokuł, jajo, pomidor i sos czosnkowo koperkowy to sałatka nr 1, której szybko nie było na stole ;) nr 2 to sałatka z tuńczykiem, cebulką, jajkiem i serem (potarkowane) doprawione majonezem a nr 3 ryż, brzoskwinia, ananas, kukurydza i też z majonezem.

Deser? Zaskoczyłam kolejny raz deserem ;)
Zrobiłam tort wiśniowy - wyśmienity! Pyszny! Rozpływa się w ustach.. nie zabrakło też tarty z malinami ;)

Zrelaksowałam się wczoraj... pogadałam z kumpelkami, potańczyłam, pośpiewałam, aż mnie gardło dziś boli :) żeby można było tak częściej :) Kuba z Ewelką dojechali, mimo tak napiętego terminarza, udało im się, super :) a przy okazji pozdrowionka ślę dla cioci Krysi! Podczytuje mnie tutaj podobno :)

Teraz pod kołderkę, nadrabiam zaległości telewizyjne ;)
Aaaaaaaaa jeszcze raz wielkie dzięki za piękne prezenty dla Agi, Edzi i Sylwii! Pięknie pachną, dobrze smakują, pięknie się prezentują - buziaki kochane :*

To jeszcze tylko kilka fotek i uciekam ;)

Wyśmienity tort wiśniowy z bitą śmietaną i czekoladą :)

Pieczemy biszkopt, studzimy, dzielimy na 2 części, nasączamy - ja dałam tutaj nalewkę z porzeczki z cynamonem, miodem i goździkami, był to gęsty likier.

- kompot wiśniowy, potrzebujemy tutaj ok 1,5kg wiśni, sok również wykorzystujemy. Odcedzamy owoce, kompot (w sumie musimy mieć 750ml, jeśli jest za mało dolewamy wody) należy zagotować i rozpuścić w nim galaretki. Studzimy, dodajemy wiśnie. Wykładamy dopiero tężejącą na biszkopt.

- śmietanę kremówkę, 1 litr miksujemy. Dodajemy 2 łyżki cukru pudru i 1 cytrynową galaretkę rozpuszczoną w 1 szklance wody.

Na biszkopt układamy: galaretkę z owocami, śmietanę, potem znowu biszkopt, galaretkę i śmietanę. Obsypujemy czekoladą :)

Jest bardzo delikatny. Puszysty.. a te wiśnie.. są rewelacyjne. Pięknie się prezentuje i robi naprawdę wrażenie.


tarta ;)

Ja. Gotująca :)


Fajnie było!
Spokojnego wieczoru i dobrego tygodnia!
Kama.


15 komentarzy:

  1. Kama - w kompleksy wpadam po oglądzie Twoich ciast! wyglądają bajecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. ten tort jest obłędny!!!!!
    jeszcze raz - WSZYSTKIEGO DOBREGO KAMUŚ!!
    i dzięĸuję, że siebie odnalazłyśmy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystkiego najlepszego! ślina mi ucieka:)!
    jadłam karkówkę w kiszonej kapuście - boska!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kyja :) masz rację, karkówka boska :)

      Usuń
  4. Ale py-cho-ta...ten tort wisniowy mnie rozwalil...:o
    Gdzie Ty kobieto znajdujesz na to wszystko czas???
    A przy okazji...spoznione ale szczere zyczenia imieninowe! Wieeeelka buzka Kamilciu!:***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kachna, nie jest tak źle z tym czasem, mówię Ci :)) idzie ogarnąć ;) bardzo dziękuję za życzonka, bardzo :*

      Usuń
  5. po raz kolejny powiem- nie wiem jak Ty masz na to wszystko czas: dzieci, maz, dom wielki z ogrodem, goscie i jeszcz blog:)Bardzo lubie poczytać sobie o Twoim życiu codziennym- jakże innym od mojego:)Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest naprawdę kwestia organizacji ;) nic trudnego ;) a życie qry domowej.. no cóż, każdy robi to co lubi, prawda? :)
      Buziaki :*

      Usuń
  6. Na sam widok tego tortu można dostać ślinotoku :)Tort wygląda obłędnie :) Podziwiam podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co za torcik! Wisienki i cała słodka reszta. Cudo!

    OdpowiedzUsuń