Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

środa, 4 grudnia 2013

PIEROŻKI Z KASZĄ GRYCZANĄ I GRZYBAMI

Ruszyłam z produkcją pierożków na Wigilię :)
Gotowe już z kaszą jaglaną, gryczaną, wszystkie z dodatkiem grzybów: pieczarek i suszonych borowików.

Dla mnie lepsze jednak TE, z kaszą jaglaną (przepis tutaj).

Składniki:
1 paczka kaszy gryczanej
2 cebule
300g pieczarek
2 garście suszonych leśnych grzybów
1 żółtko
sól, pieprz czarny grubo mielony, pieprz ziołowy


Suszone grzyby zalewamy wrzątkiem, gotujemy 20 minut.
Pieczarki czyścimy, kroimy w ćwiartki. Cebulkę również kroimy, ale w paski, smażymy razem z pieczarkami na oleju aż zmiękną, solimy, pieprzymy. Dodajemy podgotowane grzyby, dusimy aż wyparuje woda. Mielimy lub siekamy w blenderze. Na koniec dodajemy żółtko.

PRZEPIS NA CIASTO TUTAJ.

Formujemy pierożki, gotujemy w osolonej wodzie 1 minutę od momentu aż wypłyną.

Możemy zamrozić, ale tuż po ugotowaniu hartujemy je zimną wodą, wtedy się nie skleją.



SMACZNEGO :)

5 komentarzy:

  1. O mamuńciu jakie ładne ja też chce tak naumieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dawaj na szkolenie, dziś Kinię uczyłam, pięknie jej szło :)

      Usuń
  2. Jejku, Kama, normalnie mnie dołujesz, już na święta robisz i mrozisz; też tak myślałam zrobić ... a właściwie co przeszkadza, żeby zrobić pierogi za kilka dni? przecież potem nie będę musiała stawać na rzęsach; no i koniecznie muszę nauczyć się tej uroczej falbanki; pozdrawiam Cię serdecznie, moja Ty Inspiracjo Kuchenna, bardzo często korzystam z Twoich przepisów, pa!
    Domownicy już dopominają się o pierogi z kaszy gryczanej, ostatnio Okrasa robił z nadzieniem z rydzów, myśliśz, że to dobre? mam sporo zamrożonych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, jeszcze wcześnie, na pewno zdążysz :)
      Falbanka to naprawdę nic trudnego, popatrz filmiki w necie, zdolniacha z Ciebie, uda Ci się :)
      A rydzy nigdy nie próbowałam, słyszałam, że są przepyszne, więc się nie zastanawiaj, tylko rób :)
      I daj znać jak smakowało :)

      Usuń
  3. I couldn't resist commenting. Very well written!



    Also visit my site - ranking odchudzanie

    OdpowiedzUsuń