Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

środa, 18 grudnia 2013

BARSZCZ CZERWONY KISZONY

Przyznaję, że pierwszy raz nastawiłam ten barszcz. Wcześniej, zwyczajnie gotowałam barszcz wigilijny, ale w tym roku przepis podejrzałam u Smacznej Pyzy i musiałam spróbować :)

Barszcz kiszony przygotowujemy na około 7 dni przed Wigilią.
Warzywa i przyprawy umieszczamy w kamiennym garnku lub w szklanym słoju, zalewamy wodą, przykrywamy gazą i odstawiamy w ciepłe miejsce. Po kilku dniach, pojawi się na wierzchu kożuszek, który należy zebrać, barszcz przecedzić i gotowe! Taki barszczyk jest bardzo zdrowy, idealny na kolację wigilijną, wystarczy go podgrzać, dodać bulionu i doprawić do smaku. Taki barszcz przelewamy do butelki, słoja i spokojnie może stać w chłodnym miejscu przez kilka tygodni.

Mój nastawiony, myślę, że będzie idealny :)


Składniki:
1kg buraków
1 marchewka
1 pietruszka
1 plaster selera
1,5 łyżeczki kminku
1 łyżka cukru
1 łyżka soli niejodowanej
6 ząbków czosnku
1 kromka chleba suchego na zakwasie żytnim
2 litry wody

Wodę gotujemy, dodajemy sól, cukier, mieszamy studzimy.
Warzywa obieramy cieniutko ze skórki, myjemy, kroimy, wkładamy do naczynia, dodajemy kminek, czosnek, chleb, zalewamy wodą. Przykrywamy ściereczką lub gazą, domykamy gumką i odstawiamy w ciepłe miejsce.

Dam znać jak smakował :)

2 komentarze:

  1. mmm ja w tym roku spoxniona lae zrobie zakwas zobaczymy jak mi wyjdzie , mam troche inny prezpis jak zrobie t porównamy ;)

    OdpowiedzUsuń