Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

sobota, 16 czerwca 2012

Truskawkowe. Ucierane. Ciasto.

Mamy weekend, więc obowiązkowo ciasto :) delektujemy ile się da truskawkami, zaraz ich nie będzie a zatęsknimy bardzo szybko..
Zrobiłam ucierane ciasto na bazie mąki krupczatki. Zawsze dodawałam do ciasta niewielką ilość tej mąki, mieszałam z pszenną, ale tym razem dałam tylko tę. Wynik? Inne ciasto, mokre, ciężkie, wydaje mi się, że dobre będzie o każdego rodzaju owoców.
Ciasto:
3 szklanki mąki krupczatki
1 szklanka cukru
5 jaj
2 kopiaste łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki śmietany
150 g miękkiego masła
500 g truskawek
Jajka miksujemy aż podwoją swoją objętość. Powoli dodajemy cukier. W osobnym naczyniu miksujemy śmietanę z proszkiem do pieczenia. Do ciasta, czyli jaj i cukru dodajemy miękkie masło. Następnie mąkę, najlepiej w 3 częściach na zmianę ze śmietaną.
Wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Układamy owoce. Do pieca na 40 minut, pieczemy do suchego patyczka.
Smacznego :)
 Słońce zaszczyciło nas w końcu swoją obecnością! Po wczorajszym chłodnym dniu nareszcie można wystawić twarz do ciepłych promieni. Zapowiada się piękny weekend!
Dosieję dziś ogórki, marchewkę, pietruszkę, koperek i arbuzy. Posadzę przy domu pozostałą część cann.
Ale najpierw nastawię zupkę, dziś szczawiowa z jajem :) oczywiście szczaw z ogródka. Potem jeszcze grill i boczek, kiełbaski, skrzydełka na ostro i szaszłyki z piersi kurczaka. Sałatka? Chrupiąca rzodkiewka ze szczypiorkiem w jogurcie naturalnym. Deser? Już wiadomo :)
Wskoczę w strój kąpielowy, K. natrze mnie olejkiem i będę się opalać :) może wskoczę do jeziorka? oj popływałabym... kupiliśmy wczoraj w Biedronce materace świetnej firmy INTEX, 1 osobowy po 20zł, 2 osobowy po 40zł, dokupiliśmy też koło do pływania, wielkie za jedyne 13 zł :) kto potrzebuje niech biegnie i kupuje, bo zapewne długo nie poleżą :)
Tak.. takie plany, ale co z tego wyjdzie, zobaczymy ;)
Wczoraj imieniny obchodziła Jolcia - jeszcze raz wszystkiego dobrego kochaniutka!
Wysłałam prezencik, mam nadzieję, że się podoba :) nie pokażę, bo nie zdążyłam zrobić zdjęcia, szybko paczka pojechała,bo w ostatniej chwili przypomniało nam się, że imprezka lada dzień ;) mam nadzieję, że reszta Bocianowych pań też w porę wysłała :) a jak nie, radość będzie chwilę potem :) buziaczki Joluuuu :***
Troszkę kolorów mojego ogrodu...
pierwsze liliowce
ta lilia zakwitnie dopiero w lipcu :) ale pąki ma niesamowite!
orliki
hortensja biała, jak zakwitnie tyloma kwiatami..
canny
tuje, jeszcze nie obsypane, nie wiem czy kamyk czy kora..
czereśnie, raczej co z nich zostało po atakach szpaków.. za duże drzewko, nie daliśmy rady osłonić siatką, jak tylko skończą owocować - tniemy górę i zostawiamy boczki.
a w samym środeczku Irysa..
Dziś mecz Polska - Czechy!
Nasi wygrają, wierzę!
Peira, nasz pies obronny ;)  relaks :)
Radosnego odpoczynku wszystkim życzę!
Pozdrawiam gorąco nowych obserwatorów :)
Pa!

5 komentarzy:

  1. bardzo lubię to ciasto...;))) ale mi smaku na nie zrobiłaś..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie miałam szukać przepisu na ciasto z truskawkami - a tu proszę sam mnie znalazł :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Ciasto wyszło pyszne.Genialny przepis :)

      Usuń
  3. Cieszę się, że smakowało! Następnym razem, dam 1 szklankę mąki pszennej bo jak dla mnie było trochę za ciężkie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak zachwalacie, że muszę wypróbować..;) dostałam dziś jagody więc zrobię z jagódkami..
    (bardzo ładne fotki kwiatków..:))

    OdpowiedzUsuń