Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

wtorek, 22 października 2013

KLOPSIKI Z MARMOLADĄ JABŁKOWĄ HILDY

Witajcie!

Z moich ostatnich wojaży po Belgii przywiozłam nowe smaki.
Próbowałam chrupiących żabich udek! Niezły smak! Spróbowałam cykorii zapiekanej z szynką, serem w sosie beszamelowym (mniam!) oraz pyszne klopsiki z marmoladą jabłkową! Rewelka!
Pyszna przekąska! Nie można się oderwać. No przynajmniej ja nie mogłam :)

Składniki:
pół kg mięsa wieprzowego mielonego
2 jaja
pół chleba pszennego
przyprawy: sól, pieprz, 2 łyżki przyprawy do mielonego PRYMAT (bez konserwantów)

Z chlebka wydłubujemy środek, kruszymy na maluśkie kawałeczki. Skórki nie dodajemy.
Dodajemy do mięsa. Mieszamy. Potem jaja, przyprawy. Dobrze mieszamy.
Jeśli masa jest za rzadka dodajemy chleba, jeśli zbyt gęsta, jajo.
Gotujemy lekko osoloną wodę. Z mięsa formujemy kulki, wrzucamy na wrzątek i czekamy aż wypłyną.
Wyjmujemy, odsączamy, zostawiamy do ostygnięcia.
Na patelni rozgrzewamy oliwę. Podsmażamy na złoty kolor klopsiki.
Podajemy z ciepłą marmoladą jabłkową lub z sosem wiśniowym.
Pyszne!
Smacznego!

7 komentarzy:

  1. no kurczę i mnie tu zaskoczyłaś, bo w życiu bym nie pomyślała, że do klopsików pasuje marmolada jabłkowa:) nieźle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam zdziwiona, że to tak pysznie smakuje! Czy to na zimno czy na ciepło, wydaje mi się, że jest idealne na imprezkę ;) ciekawe jak smakuje z sosem wiśniowym?

      Usuń
    2. hmmm trzeba by kiedyś spróbować:)

      Usuń
  2. Ale mniamusnie Ci wyszly!!!
    Pychotki :))))

    OdpowiedzUsuń