Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

poniedziałek, 2 września 2013

sałatka z wędzonym boczkiem, prażonym słonecznikiem, pomidorkami i sałatą lodową

Ta sałatka rządziła w to lato na naszym stole!

Już wcześniej miałam podać przepis, ale zawsze nie miałam kiedy pstryknąć fotki. Zbyt szybko znika! :)

Składniki:
sałata lodowa
200g ziaren słonecznika
200g boczku wędzonego
3-4 pomidorki (mogą być koktajlowe, wtedy ok 10)
1 łyżeczka papryki słodkiej

Sałatę myjemy, rwiemy na kawałki.
Boczek kroimy w kostkę, obsmażamy (bez tłuszczu).
Pomidorki kroimy, układamy na sałacie.
Dodajemy boczek (staramy się bez tłuszczu).
Na tłuszczu wytopionym z mięsa prażymy słonecznik. Dodajemy paprykę, sól.
Obsypujemy wszystko ziarenkami :)

Do tego doskonały sos to sos czosnkowy.
Musimy go przygotować z 10 minut przed podaniem.
3-4 ząbki czosnku przeciskamy przez praskę. Dodajemy 5 łyżek śmietany lub jogurtu naturalnego, 3 łyżki majonezu, sól, pieprz, dobrze mieszamy i chłodzimy w lodówce.

Samego sosu nie dodajemy do sałatki. Każdy nakłada sobie ile chce :)

Pyszna, idealna do mięs z grilla :)

Dajcie znać czy smakowało :)

Pozdrowienia!

8 komentarzy:

  1. Wspaniałe połączenie! na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że dopiero teraz, ale widząc zdjęcie, wcale się nie dziwie, że nie było jak pstryknąć fotki! :))
    Czekam na pomidorki koktajlowe, bo w tym roku u nas coś późno...

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj kobietki, ale mnie dzisiaj kusicie tymi smakolykami! Az mi sie potomek w brzuchu przewraca:))

    OdpowiedzUsuń
  4. ....no nie nadążam za Tobą... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super przepis, bardzo zdrowy i wykwintny, na pewno sprobuje. mam wedozny boczek od henryka kani? dobry jest?

    OdpowiedzUsuń
  6. ja lubie tez takie jedzonko, ja uzywam boczku najwiekszych producentow, w tym kani jak tu piszecie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo dobrye danie i fajny przepis i woogle blog:) polecam wszzystkim

    OdpowiedzUsuń