Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

wtorek, 18 października 2011

coś dla koleżanek eMeMek ;) i nie tylko :)

Trufle!
ha! :)

Naszło mnie dzisiejszego popołudnia na zrobienie trufli z gorzkiej czekoladki.

Robimy je tak ;)

200g czekolady gorzkiej, najlepiej 80% kakao, idealna jest w Lidlu rozpuszczamy w kąpieli wodnej,
jak już się pięknie rozpuści dodajemy 6 łyżek kawy espresso, mieszamy, czekolada będzie nam w oczach gęstniała. Następnie dodajemy 2 łyżki miodu i lekko mieszamy.


Wstawiamy do lodówki na 30min.

3 łyżki kakao, naturalnego ofkors ;) przesiewamy na talerz i z powstałej masy czekoladowo-kawowo-miodowej tworzymy kuleczki, różnej wielkości i obtaczamy je w cudownym pyłku :)

Takie kuleczki wkładamy sobie do pojemniczka i przechowujemy w lodówce.
Są idealne gdy zachce nam się raptownie coś słodkiego!

Możemy też do masy dodać odrobinkę alkoholu, szampana lub koniaczku, kto lubi może dodać ulubione zioła lub ulubioną esencję z herbatki :)


4 komentarze:

  1. no to jadę do Lidla:)
    bardzo to musi być smaczne!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. łaaaaaaaaaa Kama to musi być dobre!! Ale wy ze stula kusicie ostatnio!!!
    Napewno zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam je wczoraj i dziś już nie ma ani jednej kulki! Ja się pytam kto mi zjadł trufle Kamowe???

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj Stulcia, było schować ;)
    u mnie jedno pudełeczko się uchowało, jakoś ;)
    Cieszę się, że smakowało :*

    OdpowiedzUsuń