Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

czwartek, 20 lutego 2014

POLĘDWICZKI WIEPRZOWE W SOSIE ŚMIETANOWYM

Bardzo delikatne, chude mięsko, uduszone w sosie śmietanowym.
Idealne na obiad, doskonałe z kluskami, ziemniakami czy kaszą (tu już wybór należy do Was), ja podałam z kuskusem, który to doprawiłam wcześniej przygotowanymi warzywami: marchewką, selerem naciowym, cebulką dymką, brokułem. Pyszne, zdrowe i kolorowe danie :) Przepis na kaszę jutro ;)

Smakowało!


Składniki:

polędwiczki wieprzowe, u mnie 800g
śmietana kremówka 30% - 300 ml
sól, pieprz, tymianek
olej lub masło

Polędwiczki dokładnie umyłam, oczyściłam z błonek, wysuszyłam ręcznikiem papierowym, podzieliłam na krążki o grubości 2 cm.
Każdy krążek lekko docisnęłam dłonią, by mięso było jeszcze delikatniejsze.
Doprawiłam solą, pieprzem, tymiankiem, lekko skropiłam olejem.
Odstawiłam do lodówki na minimum 30minut.

Patelnię rozgrzałam, rozpuściłam masło, chwilę odczekałam i podsmażałam polędwiczki na złoty kolor.
Gdy były już rumiane, dodałam śmietanę, doprawiłam do smaku i tak dusiłam 30 minut.

Gotowe :)




1 komentarz:

  1. Jak ty rozpieszczasz podniebienia domowników :) Aż im zazdroszczę .

    OdpowiedzUsuń